Identyfikacja wizualna MDK

Miejski Dom Kultury z nową twarzą. Autorem koncepcji wizualnej jest Łukasz Piskorek

Miejski Dom Kultury

 

Punktem wyjścia do projektu znaku graficznego dla MDK w Częstochowie był budynek Miejskiego Domu Kultury i jego historia. Pierwszym właścicielem i inicjatorem budowy pałacyku był Bernard Hantke, polski przemysłowiec żydowskiego pochodzenia, założyciel Huty Częstochowa. Hantke jest zdecydowanie, jedną z ważniejszych postaci w historii Miasta Częstochowy a szczególnie dzielnicy Raków na terenie której znajduje się pałacyk.

Dlaczego Pan Kulturalny ?

Analizując działania MDK oraz możliwości wynikające z zasobów sprzętowych, naturalnym była chęć stworzenia czegoś więcej niż znaku graficznego. Projekt oparty został na kreacji postaci, autor chciał przez to spersonifikować MDK, przybliżyć jego działania nie zapominając przy tym o historii regionu i samego pałacyku.

Kreacja brandingowa z zakresu projektowania graficznego w tym rozmiarze została oparta na postaci "Pana Kulturalnego" który w przyjazny sposób nawiguję odwiedzającego MDK lub uczestnika zajęć i imprez organizowanych przez placówkę. Postać jest zabawna, przyjazna ale też z pewną powagą spogląda na uczestnika działań. Jest to sygnet (logo) bezpowrotnie zapadające w pamięć a przy tym na tyle nowoczesne w swej formie by nie odbiegać od aktualnych standardów i trendów projektowych. Dodatkowo jest to znak, z którym odbiorca wchodzi w bezpośrednią reakcję (np. dorysowywanie wąsów przez dzieci) co dodatkowo wzmacnia świadomość marki wśród odbiorcy.

Pan Kulturalny ma ruchome oczy tzn, zawsze spogląda w kierunku w którym chcielibyśmy by spojrzał odbiorca co dodatkowo podkreśla i ułatwia zaznaczenie informacji którą chcemy przekazać.

Pan Kulturalny jest uosobieniem gentlemana, ma piękny angielski melonik eleganckie okulary i oczywiście dłuuuuugie wąsy które nadają mu powagi. Wygląda jak typowy osobnik z epoki w której powstał pałacyk, świadomie nie nadajemy mu imienia Bernard by pozostawić tę możliwość mieszkańcom Częstochowy.